bukefalos.com

Har läst och läst och läst på massa sidor om hur man får hästen att galoppera i en samlad galopp och fatta galoppskänkeln direkt. Bruse har väldigt svårt för det,han vill släng trava in i galoppen,och när vi väl tagit galoppen så vill han springa fort fort fort.Men det är ju för att han inte har några galopp muskler.

Hittade en sak man kan öva på för att bygga upp galopp musklerna.så det jag och Bruse ska börja öva på varje dag är att : ta galopp i några steg - skritt -galopp - skritt - galopp  - skritt - galopp..Det kommer ta oändligt länge att få upp musklerna! men jag ska öva,öva och öva på skritt-galopp-skritt-galopp!.. ska ut och klättra i sandtagen imorgon eller nu får man nog kalla det snötaget.Jaja jag kommer iallafall inte ge mig,jag ska kunna galoppera i en samlad galopp med Bruse,det är mitt mål!

/ Emelie :)

Kommentarer
Postat av: anna

tänk även på att gångarterna bygger på varandra. har man en bra skritt så får man en bättre trav. har man en bra trav så får man en bättre galopp, så något du kan göra är att även jobba mycket i trav så att traven blir bra och balanserad om den inte redan är det :) bara ett tips :)

2010-12-31 @ 10:36:01
URL: http://ttjurskalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0