dagens ridpass

For som sagt till stallet halv 10 och började mocka direkt jag kom till stallet. Det enda jag såg i boxen var bajs! Bajs överallt. Mockade cirka 1 halvtimme, när jag skulle hämta in honom så stod han vid ingången så jag behövde inte gå bort till höbalen (där han alltid står annars) stoppade på honom vita benlindor fast bara där fram, snygg ponni :) Jo, stoppade på honom ett nosludd i nacken på tränset för han har pullar träns och då kan jag ej stoppa luddet på nosremmen. Tränade mkt halter idag, som jag skrev i tidigare inlägg. Den övningen med att fatta höger galopp och så vänster. Fattade han inte riktigt, hade inte så tydliga skänklar. Men vi fick till det 1 gång alla fall :) och för att vara första gången var det jätte bra. På hem vägen så var han jätte fin i traven gick på tygeln och inte hade någon spring trav "som han brukar ha på hem vägen" utan han tog det lugnt och fint. Vi mötte en häst också, men Herman brydde sig inte :) Han bara stannade och kolla på den och sen gick han.
Var ute cirka 40 minuter endå ett rätt bra pass (: Efter ridpasset så fixade jag med foder och vatten...
Imorgon blir det att rida lektion fast dock inte med Herman. Sen på Tisdag får vi se vad vädret tillåter (: Men blir nog en prommis elr longera

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0