gamla sköthästar

haha,måste bara säga att jag måste nog ha fasnat för nordsvenskar.Har bara skött nordisar och nu har jag ju en egen liten nordis! .. Nu ska jag lägga in en bild på mina första medryttar hästar.

Den första sköthästen jag hade var en ganska kraftig nordsvensk som var 23 år,storhäst på 155 cm,och han hette Turius,men han kallades Kompis :P..Kompis står nu i Dalarna typ?! :

hahah,jag och kompis.. tyckte att han var skit stor då!!

..sen slutade jag och då började jag på en annan nordsvensk som hette Toddita ''Toddan'' hon var oxå 23 år,men hon var en mindre variant av nordsvensk hon var ''smal'' och kring typ 148 cm typ?.Red henne nästan varje dag i över ett halv år.Hon var min allra bästa bästavän.Har aldrig älskat en häst så mycket!Har lärt mig ungefär ALLT jag kan på henne! ibörjan så var det katastrof mellan henne och mig,jag kan säga att jag nästan ogillade henne till en början.Men jag gav henne en chans,och efter jag lärt känna henne så blev hon en helt annan häst. Hon är en underbar läromästare,skulle aldrig varit den jag är idag om det inte varit för henne.Jag kommer aldrig aldrig aldrig att sluta älska den där hästen,hon var otrolig,fyfan vad jag saknar henne!..Slutade på henne då hon skulle säljas,och jag hade köpt henne om hon var yngre.Nu är hon ju 24.


Toddan och jag.barbacka hoppning


jag och toddan --> alexandra&Joysan.fan vilken härlig tid vi hade tsm!
vi red baklänges med grimma&grimskaft.


finaste vännen.


ni skulle bara veta hur mycket hon betydde för mig..Hoppas du har det bra
där,var du nu är..


alexandra&joys..Jag&Toddan..Vi 4 red alltid ut på massa
galna och roliga och bästa turer! barbacka utan skor
med 132435 bladlöss på oss ;) och när vi red med vårat husdjur
i handen,som var en groda! HAHA

Ja,det var dom.Toddan var absolut den bästa ;) / Emelie


Kommentarer
Postat av: Maja

Svar: Det är bara det att jag har inte så många bilder som inte är visade redan, men jag kan ju alltid lägga upp lite bilder som jag redan visat =)

2011-01-02 @ 16:23:41
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0