ridpasset idag -Bruse-

Ska försöka berätta allt jag gjort i stallet.

Idag så har jag och julia har varit  i stalle i  5 timmar.Började med byta om,sen mockade jag och fyllde spån och julia fyllde hans foder medans.sen så fyllde jag vatten.efter det hämtade vi in han,borstade och stoppade på han sadeln o.s.v Red i typ 50 min på ridplan.Det blev mest skritt och lite trav.Julia var min personliga ridlärare ;)

i början var Bruse stark,och stel.Men efter ett tag då jag gjort lite volter,halter och serpentiner och övat på att ställa&böja, så blev han fin! började trava efter han började arbeta i skritten. I traven så var han oxå stel och ville helst bara springa på fort som tusan! Men efter ett tag så travade han sakta och blev fin och lyhörd! Ska öva sådär tills han blir fin även från början oxå! :D är nöjd över han iaf.

Efter jag ridit så friserade jag han lite,haha klippte manen kortare och klippte bort lite hovskägg! stilig blev han,haha! Borstade och myste med  han i säkert över en timma.Sen släppte vi ut han och kollade på när en red i rh,och sen fyllde vi hö och åkte hem :)


Ser fult ut på bild. finare iverkligheten.

/ Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0