SUPER BRA ÖVNING

Ber om ursäkt pågrund av att jag inte bloggat på länge. Men imorgon ska jag blogga mera :)
Far till stallet vid halv 10, och är nog där till klockan 1 :) Vet exakt vad jag ska göra imorgon med Herman!


Bara för att göra ett litet längre inlägg kan jag visa:

Först av allt tar man och skrittar och travar igång hästen. Sen så tar man och förbereder halt och lättar på tygeln när den stannat, viktigt att den står kvar fast man lättar.Sen tar man skritt 3-4 steg ungefär och sen gör man halt (lätta alltid när den stannat) efter man gjort det 3 gånger ungefär så tar man det i trav. Travar 5-6 steg (lite mer steg i traven) och gör en övergång till halt (lättar) och sen skänklar på till trav, det gör man 3-4 gånger sen efter åt så tar man galopp en rak sträcka och lättar lite på tygeln (så det får sträcka på halsen) och sen fortsätter man träna på halt övningarna. Om man vill kan man oxå ta trav och fatta höger galopp sen bryta av till trav igen och fatta vänster galopp. En övning jag absolut ska göra imorgon med Herman :)

/ELIN

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0